fredag 12. mars 2010

Det meste er allerede skrevet

Om denne boken. Jeg måtte imidlertid bare lese den. Dels på grunn av tittelen...som jo er ganske oppsiktsvekkende, også har jeg jo hørt og lest en del om den.

Denne anmeldelsen her på nrk, beskriver nok også min mening om boka. Fikk litt flashback til Pelle og Proffen. Og den historien er jo ganske godt brukt syns jeg.
Sammenligningen slutter derimot ved at Pelle og Proffen bøkene kunne jeg godt latt mine barn lese...som skremselspropaganda. Frognerfitter ville jeg aldri latt mine barn lese, før de er voksne nok til å se bak glorifiseringen av rus. I tillegg navngir forfatteren alle de forskjellige rusmidlene. Jeg , som nok har levd et ganske naivt liv, ante ikke navnet på halvparten, og langt mindre virkningen av de. Det fikk jeg en god innføring i i denne boka....og det syns jeg er ganske unyttig informasjon!
Men for all del...les boka...og for de som allerede har lest den... : Hva syns dere?? Det som er positivt er at det er en god bok å diskutere ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for en kommentar : )