mandag 1. mars 2010

Gjenbruks-skjørt

Endelig fikk jeg tatt fram symaskinen. I går lot jeg husarbeid være husarbeid. Fylte kaffekoppen og tok fram den nye saksa jeg fikk fra min syflinke venninne. Du verden så mye lettere jobben blir en god saks!! Så man ikke trenger å skjære seg gjennom stoffet liksom... ; ) Det var denne duken jeg fikk av kollegaen min som skulle forvandles. Og siden jeg ikke hadde noe mønster liggende, tok jeg utgangspunkt i et annet skjørt jeg har, som jeg liker fasongen på.

Og litt heklepynt må jo til...


Og det satt som et skudd : )) Hvis det skulle ha seg sånn at jeg tar av et par kilo, får jeg prøve meg på et par legg bak i skjørtet. Men det trengtes ikke enda... ; )
Og forresten...siden jeg først hadde begynt...og den eneste glidelåsen jeg hadde var lilla...ble det lilla glidelås i dette skjørtet. Passet perfekt ; )

3 kommentarer:

  1. Jøss!!! Så superfin den blei!!!! Jeg er dypt imponert! Bjørg

    SvarSlett
  2. Så fint det ble!!Tenker kollegaen din som ga deg stoffet får hakeslepp! Ser jo helprofft ut!! Skulle ønske jeg klarte å sy meg klær!
    Fargene som vi bloggerne har blandet får du kjøpt i alle Kulørbutikker. Tror nærmeste for oss er Skedsmo eller Dal.
    Men fargenummeret kan sikkert taes med til en hvilken som helst malingforhandler..
    Ha en fin dag videre! :))

    SvarSlett
  3. så kult det ble med den heklebrikke detaljen :D

    SvarSlett

Blir glad for en kommentar : )