fredag 3. september 2010

Ride ride ranke



Snuppa har begynt på rideskole : ) Etter mas i flere år, ga jeg etter. Det er flotte dyr må jeg si, men de er jo så store, disse hestene...
Men ikke riktig enda. Først shetlandsponnier... Følte meg ganske trygg der jeg sto og så på. Helt riktig størrelse for ei lita jente på sju.
Men først fikk de børste og strigle(?) og være med å sale på. Kult :-)
Jeg har hørt litt ymse...egentlig veldig lite positivt om denne rideskolen...men jeg må si at førsteinntrykket var topp! Så selv om ryktene forteller...prøv ut folkens og lag deres egne oppfatninger!!
Vi ble ikke sett ned på selv om vi ankom i joggesko. Måtte få storebror til å komme med støvler, for man kan visst ikke ri i lissesko (og ikke i sko med borrelås heller hvis noen skulle lure...) Men ..how could we know...og null krav til rideklær. (fikk låne hjelm) Litt letta ja. Så for meg tusenlapper fly på utstyr. Nå kan hun prøve og kose seg og se om dette er tingen.
Og jeg har trua. Så rak i ryggen og uredd. Prøvde seg på trav på denne søte lille hesten, men drøyde galoppen til neste gang.
Litt av et syn forøvrig...en løpende shetland... ;-)

1 kommentar:

  1. åå.. har hun bynnt å ri, så moro! Jeg håper hun får like stor glede av det som jeg hadde i mange år! Og hvis hun fremdeles rir om ett noen år, har jeg masse rideutstur som passer til en 10 åring og oppover :P
    Ha en kjempefin helg =)

    Klem Mari

    SvarSlett

Blir glad for en kommentar : )