søndag 5. juni 2011

Fantastisk varm og god helg...har jeg hørt

Hele denne helga, hvor det har vært knallsol, vindstille og masse varmegrader, har jeg tilbrakt på jobb. Uten så mye som et vindu til å se ut på sola. Men akkurat det kan jo være bare bra kanskje. Sånn at man glemmer at det er så flott ute.
Men man skal da ikke være negativ. Det er tross alt sommer! Jeg HAR en jobb å gå til. Jeg har en fantastisk familie å komme hjem til, selv om den byr på noen utfordringer nå og da...men det er vel sånn det er å ha tenåringer i hus ;-) og jeg kan lage et deilig gourmetmåltid, på en søndag kveld, bare fordi jeg har lyst :-)

Så etter å ha vrengt av meg uniformen og tatt et par alvorsprater med gutta, skjenket mannen i et glass vin til "kokka"...og jeg kunne stupe ned i grytene :-)





Jeg fulgte oppskriften til Lars nesten til punkt og prikke. Byttet bare ut brekkbønnene med asparges, fordi vi er så glad i asparges...også lagde jeg en søtpotetmos til. Smakte himmelsk! :-)


Mosen er enkel. Kok søtpoteter møre, hell av vannet. Mos potetene, rør inn kaldt meierismør og ha i en dæsj med fløte. Smak til med salt og pepper. Yammi!

Mens jeg har vært inne, har mannen vært ute. Ikke mens jeg lagde mat altså..men i helgen. Kanskje aller mest i dag. Den late hagen vår begynner å ta form ;-) Litt igjen enda...men plantene begynner i alle fall å blomstre!! :-) Og vi har fått subbusen på plass rundt bedet. Det skal gjøre det veldig mye enklere å klippe plenen rundt bedet. Gressklipperhjulet kan kjøre oppå kanten, og vips; så slipper man kantklipper :-) Genialt ikke sant...!? (Jeg har ikke funnet det på av meg selv...det var hun hagedamen som sa det ;-) )


Og piltreet vokser og gror :-)




Konvallen spretter...og et par dager med sol til, så står det i full blomst tror jeg. Får bare håpe den sprer seg, så det blir mange.


Dette tror jeg er en lilje som begynner å komme. Men det vet jeg nok bedre etter de dagene med sol jeg nevnte ;-)


Så nå krysser jeg fingrene, og håper at det ikke blir så mye regn så v
eldig tidlig i morgen. Jeg ønsker meg noen timer med sol først :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for en kommentar : )