onsdag 14. september 2011


Etter en sommer med ganske mye kos. Og kos for oss er ensbetydende med god mat og drikke. Så når ferien var over, var det også klart for en sunnere livsstil.
 Men jeg har verdens dårligste motstandskraft, når det gjelder søtt. Og i hvertfall på dumme dager.  Så i dag, da jeg titta innom denne bloggen, og hun hadde laget hjemmelaget sjokoladepålegg, tenkte jeg at; jepp...det er sikkert bittelitt sundere å ta en brødskive med hjemmelaget sjokoladepålegg (UTEN SUKKER) enn resten av den melkesjokoladen ;-)


Jeg tok det jeg hadde, og det ble 150 gr kakaosjokolade, 1,5 dl fløte og 50 gr smør. Den opprinnelige oppskriften finner du her.

Jeg likte det godt...men det gjenstår å se om ungene syns det godt da. Det smaker ikke akkurat sånn som kjøpe-pålegg...men det er vel antakelig fordi det er MYE mindre sukker.

Bon Apetite ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for en kommentar : )