tirsdag 27. september 2011

Nystekte rundstykker

I dag har jeg begynt å jobbe turnus igjen. Hadde ikke trudd jeg skulle si det...men...ENDELIG. Det å gå på jobb hver dag fra 8 til 16...det er ikke noe for meg. Ser fordelene med å være hjemme hver kveld med ungene...men jeg er jo ikke hjemme hver kveld. Det er alltid noe som skjer.. Noen skal kjøres, foreldremøter, og andre møter. Rekker aldri å gjøre noe bare fordi jeg har lyst...og langt mindre trene. Men idag...sto jeg opp sammen med ungene og kjørte dem på skolen. Det har jeg nesten ikke gjort de siste månedene

Så dro jeg hjem...satte rundstykkedeig, og bakte ut og stekte dem...
Så rakk jeg jammen litt trening, før ungene skulle hjem igjen... Lagde middag, som jeg fikk spist sammen med de andre før det var på tide å dra på jobb :-)
Ja ja...så har jeg ikke vært hjemme i kveld da...og ikke de neste tre kveldene heller fordi jeg skal på jobb...men det er jeg til gangs neste uke...og uka etter det, for da har jeg helt fri :-D
Oppskrifta på disse rundstykkene er kjempegod. Jeg setter deigen, baker ut med en gang, og lar de ferdige rundstykkene heve i èn time. Så stekes de på 200-220 grader i 10-12 min.

Ingredienser:
2 kg hvetemel
50 gr gjær
4ts salt
8ts sukker
200 gr smeltet smør
12-13 dl vann

I tillegg hadde jeg oppi litt fibermel fra helsekosten.

Bon Apetite

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for en kommentar : )