fredag 27. januar 2012

Andre halvdel lot vente på seg

Noen ganger går tida bare litt for fort...og da blir det gjerne bloggingen som må vike. Det er jo i grunn ikke det viktigste jeg gjør ;-) Og siden det ikke gir spesiellt mye penger i kassa heller...så må jeg nesten prioritere jobb før blogging. Selv om jeg noen ganger føler at jeg ikke har tid til å jobbe ;-) Det er jo så mye morsomt å gjøre her hjemme! Men her er hvertfall fortsettelsen på 2011...

Mens vi tok pause fra kjøkkenhage og diverse annen hagejobbing, satte vi kursen til gode venner i Sverige. For første gang UTEN eldstemann. Veldig rart! Og vi hadde vel nesten bare så vidt krysset grensen inn til Sverige, før vi hørte at det var gått av en bombe i Oslo. Huff, tenkte vi...det er nå så mye som skjer...men det var nå litt nært allikevel da...i Oslo.. Fulgte utviklingen sånn litt fra sidelinjen i nabolandet...og sjokket var STORT da vi sto opp lørdag morgen og forsto omfanget...
Helt totalt meningsløst og ufattelig!
Men for oss som ikke ble direkte berøst av 22 juli, går livet videre. Det gjør vel forsåvidt det også for de som ble rammet...bare på en annen måte.
Jeg byttet jobb i jobben, og vi var på Kick-off. Vi startet opp som en ren jente-avdeling...og det var girl power på HighJump i Oslo. Jeg utfordret mine grenser hva gjelder høyder, og var ikke så lite stolt av meg selv. Stolt, men skjelven ;-)

I august var det endelig FERIE. Vi skulle være nesten tre uker i Spania. Det var deilig deilig deilig :-) Og varmt!! Ikke en dag under 30 grader...og jeg fikk virkelig ladet solbatteriene. Jeg er enda fornøyd. Januar bruker å være måneden hvor jeg lengter ut og bort til varmen...men i år går det veldig bra. Så nå håper jeg på knallsommer hjemme i Norge i år... ;-) Denne stranda dette bildet er hentet fra anbefaler et besøk innom hvis du er på ferie i Alicante-området. Hele stranda er dekket av sånne store, runde, "myke" steiner. Og havet er krystallklart fordi det er steiner også på bunnen...ikke sand. Perfekt sted for snorkling...eller bare naturlig spa-behandling. Stedet heter Villajoyosa :-)


Så kom september. Da det triste og det fine avløste hverandre... Vi mistet et flott menneske, samtidig som et nytt lite ble unnfanget. Han vi mistet vil vi aldri glemme...men nå ser vi fram imot den nye lille som skal komme. Gleder meg stort til å bli tante igjen :-)

Høstferien på fjellet var et etterlengtet avbrekk fra alt. Bål, frisk luft og TID til ungene. Det er lykke :-)

Jobb-jente-turen til Paris i slutten av oktober ga meg en Eiffeltårnåpenbaring ;-) Sier det igjen. For et FANTASTISK byggverk :-)

I november fikk endelig søsteren min og jeg litt kvalitetstid sammen. Det var nyttårsforsettet mitt for 2011. At jeg skulle bruke mer tid med henne. I forbindelse med bursdagen min ble det kokkekurs på Kulinarisk Akademi . Og cafè besøk og julegaveshopping. To finfine dager...med masse latter og skravling. Og jeg tror jammen vi løste ett og annet verdensproblem også ;-)

Og så...midt i sylteproduksjon, og juleforberedelser, fikk vi endelig gjort ferdig kjøkkenet.
Det ble bra...og bedre ble det da vi fikk kjøkkeninnredning på veggen der også.

Det var 2011, alt i alt kan jeg vel konkludere med at det ble et år fullt av minner :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for en kommentar : )