torsdag 12. april 2012

Søskenkjærlighet

Søskenkjærligheten er stor her i huset!
Da jeg kom jeg hjem fra jobb i dag, var det bare gutta hjemme. Og ingen av dem visste hvor lillesøstera var. 
Da jeg spurte om hun hadde kommet hjem fra skolen, visste de ikke det heller.
Ja, om hun hadde syklet eller tatt buss til og fra skolen da..; vet ikke helt jeg, jeg sykla bare jeg, sier broren.  

Ja, så ringte jeg et par venninner da, men 9-åringer og mobil. Skikkelig vellykka. Not. Og gutta syns det var skikkelig liten vits å sykle å se etter henne. Såå slitsomt.

Men da vi har lagd og spist middag, og hun fortsatt ikke hadde kommet hjem, pålegger jeg poden om å sykle og se etter henne.
Hvis hun er der da? spør han. Ja da tar du henne med hjem, sier jeg. Får a kjeft!? spør han. Ja, sier jeg. 
Yes!! sier han, og drar avgårde...

1 kommentar:

  1. Da håper jeg at hu er trygt hjemme i senga si nå i hvertfall.......og søskenkjærligheten blomstrer vel overalt ;-)

    Bkk

    SvarSlett

Blir glad for en kommentar : )