fredag 4. mai 2012

Back to the 90's

Det er fredag...beste dagen i uka, når man ikke skal jobbe helg. Og det skal jeg ikke denne helga. Har hatt tidligvakter hele uka, og da går jeg til slutt i underskudd på søvn. Da er det godt med en høneblund på sofaen, før det er klart for kjøkkentjeneste :-) Og denne fredagen ble det 90-tall forrett  ;-) Det var hvert fall da mannen og jeg gikk på Big Horn og bestilte denne retten...og allerede da tenkte jeg når jeg var på restaurant, at DETTE må jeg da klare å lage hjemme ;-) Og det gjorde jeg jo.

Hvitløksgratinerte reker med gorgonzola.


Bland meirismør med hvitløk, og legg i små ildfaste former. Ha reker oppå, pillede duger helt fint...og topp så med gorgonzola ost ( annen type blue cheese duger også, hvis du vil ha en mildere variant f.eks)

Gratiner i ovnen på 250 grader eller under grill. 


Spis og dypp brød i det smeltede smøret. High Carb High Fat...kanskje ikke helt i tiden, men som sagt...litt 90's
Schmaker godt :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for en kommentar : )