tirsdag 1. mai 2012

Imorgen er en bedre dag

Jeg er god på å lage lister. Best er jeg på å lage dem inni hodet mitt. Men det hender også, når hodelistene blir for lange, at jeg skriver dem ned. Og da syns det virkelig hvor lange de er.

De dreier seg alltid om hva jeg må huske å gjøre. I morgen. For jeg "skriver" dem jo helst om kvelden, når jeg egentlig burde sove.
Og siden listene som sagt ofte blir veldig lange, rekker jeg jo ikke alt i morgen. Rekker faktisk ikke alltid engang å begynne på den. Så da blir resten stående til dagen etter, eller til uka. Men at det er mange ting som burde vært gjort...det er helt sikkert.

Christine Koth skriver hver uke i Aftenpostens magasin,og jeg abonnerer på Aftenposten mye av den grunn. I forrige uke hadde hun et innlegg om akkurat dette med listeskriving. Og da slo det meg at det er mange sånne urealistiske listeskrivere rundt omkring. Det er nok ikke bare henne og meg ;-)




Hun avslutter inlegget som følger: "...det er på tide å ta et hint. På tide å ikke vente at jeg har blitt en annen enn meg selv i løpet av natten."

Så det har jeg tenkt å skrive på neste liste!!   "Husk å innse at du ikke rekker alt du syns du burde gjort".

Og bare for å sette prikken over I-en...hør på denne :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for en kommentar : )