mandag 25. juni 2012

Chester



This post should be in english, because its about a trip to England. 
Men det blir så mye styr, og jeg må jo faktisk tenke, så dropper det. Starter heller hele innlegget med et "fish & ships" bilde. Vi gjorde unna det som det første måltidet. Så var det gjort liksom ;-) 


I motsetning til Københavnturen (som jeg fortsatt ikke er helt ferdig med) var ikke dette noen gourmet-tur. Fish and ships er godt det, og det var forsåvidt noe av det andre vi spiste også...men på denne turen var det først og fremst kurs med jobben som sto i fokus. 


Men vi fikk tid til litt kultur også. For Chester er en kjempekoselig liten by! Masse gamle bygninger, og en mur som gikk rundt hele byen.


Så mens noen valgte shopping, gikk resten av oss den mur-turen. Helt nydelig. Og når man i tillegg har fint vær, det regnet ikke og det var engelskmennene over seg av begeistring for, da blir det prikken over i-en.


Det var trange smug og trapper...


Et kunstverk av en klokke...midt på broen midt over handlegaten.


Utsikten fra klokkepunktet. Og for de som måtte lure, dette er England, så pubene lå tett i tett :-)



Her er vi oppå muren, i hustakhøyde...så det blir ikke så mange bilder over kanten mer...







Koselig...og VELDIG engelsk!



Det hang plakater hele veien rundt, med historier fra historien.




Say no more...


...fotografen tok mange sånne bilder, men får holde meg til et par her ;-)


De hadde til og med oppbevaringsplass av menn... ;-) 
PS: På en bar så klart ;-)


Det hadde vært gøy å sett denne katedralen fra innsiden også...men siden vi stoppet og spiste is på rundturen vår, brukte vi nok akkurat de ti minuttene vi kom for sent til å slippe inn i kirken... Jaja..vi fikk is da...og den var veldig god ;-)

Smug med enda flere puber og restauranter...som faktisk bare syntes fra denne kanten. Da vi kom ut i andre enden, gikk det ned en ganske lang trapp, og dermed så man ikke fra hovedgata at det var et smug der... Så kanskje dette er mest for innfødte...ikke så mye for turister..jeg vet ikke...


Uansett...digger sånne gamle smug!



Og jada jeg vet...her burde jeg vist et bilde av en stooor øl, men jeg har desverre ikke kommet så langt i nyttårsforsettet mitt at jeg bestiller øl når jeg er ute ;-)

2 kommentarer:

  1. Ser ut som du hadde en fin tur og mye etter din smak, både av det ene og det andre slaget ;-)
    Beate

    SvarSlett
  2. Ser ut som du hadde en fin tur og fant masse som falt i smak ;-)
    Beate

    SvarSlett

Blir glad for en kommentar : )