torsdag 14. juni 2012

Slitsomt med lat hage

Det syns mannen i alle fall. Og det ER jo litt slitsom mens vi lager den, men mest av alt er det moro. Syns jeg da. Men nå er det jo ikke jeg som tar de tyngst spadetakene ;-) Jeg får liksom kosejobben med å plante og gjøre det fint. Og den arbeidsfordelinga kan jeg like ;-)
Alt gress skal bort (til slutt) og det skal bli en tilnærmet Cottage Garden. Men dit er det langt fram ;-) Vi følger planen vi fikk tegnet i fjor, men mens vi holder på, får vi nye ideer, forkaster dem, og kommer med nye. Ikke rart det tar litt tid. Men planlegging og drømming er jo halve moroa :-)

Man tager hva man haver, heter det jo. Og det gjør vi. Vi hadde noen sånne heller liggende, så vi bestemte oss for å legge de foran lekehuset. For at det skulle bli rent og pent der. Mest hadde jeg lyst på belegningsstein, men siden vi hadde heller, ble jo det helt gratis. Og det er jo i grunn ikke belegningsstein! Men disse hellene kan jo byttes ut den dagen vi måtte få for mye penger på konto ;-)


Det er lagt duk, sandjord og jord oppå der, før jeg planta alle plantene litt sånn systematisk. Prøvde å plante de som blir store og høye i midten...også de små ytterst. Men jeg vet jo ikke helt sikkert hvordan de ser ut når de vokser opp, så hvem vet?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for en kommentar : )