søndag 16. september 2012

Helt om natten helt om dagen

Egentlig trives jeg aller best hjemme en lørdagskveld. Men da mannen for noen uker siden ble bedt på fest, og det med følge, var jeg skikkelig klar for det. Og selv om jeg nesten fikk kalde føtter, ble jeg med på fest i går kveld. Grunnen til de nesten kalde føttene, var at jeg visste at jeg kun kjente ÈN av gjestene...(kjente faktisk ikke vertskapet en gang ;-))... Men vi ankommer festen, og alle står litt sånn småkleine og skifter tyngde fra fot til fot, fordi det faktisk ikke var så mange som kjente hverandre. Alle i samme båt med andre ord. Og han jeg faktisk hadde møtt før, han kom ikke...
Men med GOD sterk mat, og nok drikke, løsnet stemningen, og det ble en kjempefest. Ble til og med kjent med nye folk, OG fikk danset på meg vond hofte og skulder. Kan ikke klage da!! 


Men så var det tilbake til overskriften... For er man helt om natten, er bare å bite tennene sammen og hvertfall leke helt om dagen. Snuppa skulle spille sin aller første håndballkamp i dag, og hun har gledet seg såå. Så vi spratt ut av sengen i dag kl 8, blide og fornøyde...om enn veldig tørste... Mamma, som var barnevakt i natt, stilte som sjåfør. Trur det var like greit. 

Det er noe med sirkushester og manesjer. Da vi kom inn i hallen, og det luktet HALL, kribler det i fintefoten.  Det lukter ikke HALL i nye haller...bare i de gamle. De som jeg spilte i selv  for 15 år siden... Tror egentlig det er tung gammel svettelukt blanda med klisterspray og pølser fra kiosken... Det hørtes egentlig ganske ekkelt ut, så jeg velger heller å kalle det lukten av HALL. Har du vært, eller er håndballspiller, skjønner du nok hva jeg mener.
Og snuppa, hu fikk spille akkurat like mye som de andre, selv om hun er den nyeste på laget, og de vant kampen!! 
Hele 4-1!! Moro med håndball igjen :-)

Men nok er nok. Kan ikke være helt for lenge om gangen. Nå er litt nyttig hekling og en stor kopp med te som gjelder.

...og Die Hard på tven...Resten av kvelden blir slakk... :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for en kommentar : )