fredag 28. desember 2012

Romjulsfri



Først av alt må jeg si at det er UTROLIG godt med juleferie!! Det var på tide å sette ned tempoet, og senke skuldrene. Men når det er sagt, tempoet har vært helt nødvendig de siste ukene... Mye spennende har skjedd, og derfor lite tid til mye annet. 

Etter mange år med drømmer, og mange runder i tenkeboksen, har jeg nå sagt opp jobben min, og startet eget firma. Nå skal det kokkeleres tidlig og sent. Foreløpig er det catering som står på menyen, men håper å utvide tilbudet etterhvert. MatVerket as er navnet. 

Nå som jula egentlig er over, og vi sakte siger over i 2013, er det vel egentlig på tide å se over fjorårets nyttårsforsett. Om man kan sjekke ut noen, og evnt legge til noen nye. Gikk derfor tilbake i tid i bloggen, og fant mine nedskrevne løfter, og det var i grunn ikke spesielt oppløftende. For å si det sånn, tror ikke jeg skal legge til så mange fler ;-)

  • Gjøre ferdig strikke/hekleprosjektene mine, FØR jeg begynner på enda fler.
Tja...mulig jeg har gjort noe ferdig, men har fortsatt prosjekter liggende. Og siden jeg VET jeg har begynt på nye (som heller ikke er ferdig) får nok dette punktet stå videre inn i neste år.
  • Lære meg å like øl. (Syns det ser så godt ut med en kald øl på brygga en varm sommerdag)
Hmmm...tar meg fortsatt heller et glass vin enn øl. Jeg HAR drukket øl i år, men dette punktet kan nok også fortsatt stå... 
  • Sy mer....eller kanskje først og fremst sy. Ett plagg, og planen er en kjole, fra begynnelse til slutt. Sånn at jeg kan ha den på ;-)
Har ikke hatt framme symaskinen en gang. Men kjøpte boka til Jenny Skavlan om å sy om klær. Men det er vel ikke alltid tanken som teller...?
  • Trene regelmessig.
Dette begynte bra, men gikk på en smell, av en eller annen grunn. Så denne står!! Særlig fordi mannen og jeg har meldt oss på Birkebeinerrennet. 5,4 mil på ski! Da trenger vi all den treningen vi kan klare å presse inn i en travel hverdag.
  • Blogge mer.
Jadda...say no more...
  • Lese fler blogger...og legge igjen kommentarer, for man skal gjøre mot andre.. osv ;-)
Ehem...Får stå dette punktet også tror jeg.
  • Ta fler bilder.
Her har jeg ikke vært så mislykka. Men har stort sett brukt mobil-kamera...og lagt bildene på Instagram. Men det får telle syns jeg. Så dette kan jeg si jeg har klart!! Juhuu!
  • Bli flinkere til å besøke venner og familie (er nemlig veldig glad i være hjemme)
Kan nok fortsatt bli flinkere her...men har hatt forbedring fra i fjor :-)
  • Organisere og planlegge hverdagene
Lar denne bare stå! ;-)

Så da tenker jeg vel at det fortsatt er nok å jobbe med i 2013 jeg... 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for en kommentar : )