fredag 25. september 2009

En kulinarisk opplevelse

Hadde årets happening i går : )) Var på kokkekurs på Kulinarisk Akademi i Oslo. HELT KONGE!!! Det var tema vilt...og vi lagde SÅ mye deilig vilt mat. Lærte å flå fugl (orrhane) og beine ut reinsdyrstek. Lar i grunn bare bildene tale for seg selv : ) Foto: Øyvind Hjelle underviser hvordan man skal beine ut stek.
Foto: Mamma og meg i full sving med viltkaker. Stemningen var god ; ))

Foto: Viltkaker i fløtesaus

Foto: Viltpatè og andebryst

Foto: Orrhanebryst på jordskokk i kremet soppsuppe

Foto: Reinsdyrstek på potetpurè og stekt skogsopp

3 kommentarer:

  1. Det her er jo helt toppers! :) Middag snart? he, he.....

    SvarSlett
  2. Det ser like godt ut som jeg husker:-) Mettheten har såvidt begynt å gå over...

    SvarSlett
  3. AJ aj aj - for en opplevelse det må ha vært. Så kult da - selv om jeg ikke har lyst til å flå fugl kjenner jeg. Jeg er litt pinglete på slikt - enda jeg er budeie. Er jo gift med en trubadur opprinnelig fra kyst-Vestfold, ikke noen Hedmarks jaktkar liksom - så utfordringen har ikke vært der ;). God helg, Rosa. Så fin header du har laget deg. God helg ;)!

    SvarSlett

Blir glad for en kommentar : )