søndag 3. januar 2010

Helt ærlig!

Det er fantastisk flott ute om dagen. Med masse snø, rimdekte greiner , sol og kaldt. Det hele ser ut som et maleri : ) Men når jag skal ut av huset kl 5-6 om morgenen for å dra på jobb...og jeg må dekke ansiktet i skjerfet for i det hele tatt klare å puste ; ) ...ja da skal jeg være så ærlig å si at jeg ser fram mot plussgrader, småsko og grønne trær...

Men for all del...jeg håper snøen ligger lenge enda jeg altså. Ungene storkoser seg, de bryr seg ikke om at gradestokken kryper ned mot -20. Pakker seg inn og er ute i timesvis. Graver snøhuler, står på skøyter og ski.
Vinter skal være vinter...og det er det hvertfall i år ; )

4 kommentarer:

  1. Hei Rosa!
    Ønsker deg et boblende og brusende nytt år med masse gleder for deg og familien din!
    Så vakre utebilder du har tatt i flott vinterlandskap! Ja, ungene her også er fornøyd med at snøen har lagt seg og både ski og skøyter har vært i bruk. Det er herlig med en skitur og så komme hjem og legge vedkubber i ovnen og skli ned i sofaen med varm drikke.
    I dag skal vi på skolen til ungen i kveld og feire skolens 100 års jubileum, og noe skal foregå utendørs av underhodningen. Det kan nok bli en kald fornøyelse, og jeg tipper at kafeen innendørs får seolgt mye varm drikke etterpå.
    Ha en glad blåmandag! Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Vi har hatt helt ned til minus 30 vi, i romjula. Da er det innmari godt å slange seg i sofaen foran peisen da. Riktignok har vi måttet måke snø, men ellers har de utendørsaktivitetene vært få. De siste dagene har det imidlertid vært ca. minus 15 - 16 på kvelden - i hvert fall egnet til å gå en kveldstur med hunden vår. Vakker er det - og jeg nyter det faktisk litt. Nå skal det sies at jeg har dieselvarmer med timer på bilen og vannbåren varme i gulvene. Vintrene ble enklere når dette gjorde inntog i livet mitt.

    Ønsker deg en god start på det nye året, Rosa!

    SvarSlett
  3. Ja, det er kaldt. Nydelige bilder. Så fine tepper du hekler! Første gang jeg er innom her hos deg, men kommer tilbake.

    SvarSlett
  4. Jeg er glad jeg fant bloggen din! Også gleder jeg meg veldig til å høre om rettene du prøver ut i Toscanakokeboken din:) Nam, nam! Vakre vinterbilder du viser oss. Det er så flott ute nå, men fy, så kaldt! Jeg holder meg for det meste inne, og jeg må jo innrømme at det er ganske koselig det også.

    Ha en flott kveld!

    SvarSlett

Blir glad for en kommentar : )