lørdag 6. februar 2010

"Du ser rik ut"

Vi har vært ute på en liten handlerunde. Måtte kjøpe bursdaggave og litt annet småtteri, også endte handleturen på matbutikken. Alle var med, tilogmed gutta. Det er ikke så ofte, men det var noe spillgreier som fristet. De hadde noen penger som brant etter å bli brukt...så da går det an å bli med ut på tur ; ) Men med alle tre med, så blir det en del "mas" om diverse. Tilogmed på matbutikken, for det er jo lørdag og godteridag : )
Så etter en velfyllt smågodtpose, kommer eldstemann med en stor melkesjokolade...og sier sånn småkjekt...kjøper en sånn også da...
Da svarer jeg: Du, husk på at du bare har en fattig mor nå da...trur snart vi har handlet nok.
Hvor da han svarer: Er du fattig!?! Du ser rik ut....
Jeg måtte jo le...og spør hva han mente med det?? Joda...jeg hadde armbånd (de som er avbildet på første bilde og som er kjøpt for kanskje 59 kr på Accesorize ) og sånne øredobber ( på bilde nr 2...kjøpt på samme butikk ) og sånt skjerf ( også Accesorize faktisk )
Så da ser man rik ut : )) Jeg må le...men sånn tenker jo faktisk folk. Ikke bare min 12-åring tror jeg.
Det er det ytre som gjør at vi får en oppfatning av folk. Men at vi gjør oss opp forskjellige oppfatninger...det kunne jeg fastslå av våre lille samtale mellom godterihyllene på Rimi : )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for en kommentar : )