onsdag 3. mars 2010

Frokostblanding

Da har jeg laget min andre porsjon Granola...fordi den første forsvant i en fei : )
...nei nå juger jeg, det er faktisk min tredje porsjon...den aller første brant jeg big time!! Fulgte en engelst oppskrift...og gradene på engelsk og norsk er jo ikke helt det samme..he he.
Jeg har sett mange varianter av Granolaen ( hvorfor ikke bare kalle det frokostblanding...? )
rundt omkring på nettet...men det letteste var egentlig bare å ta det jeg hadde i skuffer og skap.
Jeg brukte:

en halv pose lettkokte havregryn
en hånd solsikkekjerner
en dæsj linfrø
to hender mandler
en hånd hasselnøttkjerner

...og ellers hva du måtte ha for hånden ; )

Hakket mandlene og hasselnøttene grovt i foofprossesoren.
Smelt en ss med smør sammen med 2 gode skjeer med honning.
Bland alt sammen. Spre utover langpanna, og etter å ha lært meg forskjellen på engelsk og norsk passet det å "steke" i ca 30 min på 150 grader.

Men det er lurt å røre i blandingen hvert 10 min ; )) Det går veldig fort fra lyst til svart

Smaker skikkelig sprøtt og godt : ))

3 kommentarer:

  1. Så hyggelig at du vil være med på gi-bort-konkurransen min i retroånd ;). Kan ikke gjøre noe annet enn å ønske deg lykke til med trekningen.

    Spiser du granolaen med melk eller youghurt da? Det så jo egentlig innmari godt ut - og så vet man at det ikke er tilsatt sukker.

    Hei og hopp, hilsen Nina ;)

    SvarSlett
  2. Heiiii :-)

    Tusind tak for kommentaren ved mig ! Virkelig, tusind tak.

    Alt for længe siden jeg har været herinde ved dig. Ser blandt andet et veldig fint skjørt du har syet dig, frokostblanding og teenåringen der skal på date ! Uha, store dager synes jeg :-)

    Klem til dig
    Maria.

    SvarSlett

Blir glad for en kommentar : )