søndag 8. januar 2012

Året i fjor...et opplevelsesrikt år

Vi gikk inn i 2011 med MASSE snø. Ungene var ute, og hoppet fra taket på dukkehuset. Får håpe det tar seg opp litt denne vinteren også :-)
Foto: SNØ januar 2011

Det er vel sånn det er å ha gammelt hus. Nye vegger blir satt opp, og de samme veggene blir revet ned. Alt utifra hvordan man trenger plassen. Nå trengte vi stort kjøkken!
Veggen som ble satt opp da vi trengte et ekstra soveromm for noen år siden...ble revet. Jippi :-)

Foto: Kjøkkenprosjekt februar 2011

I tillegg til å rive vegger, hadde vi VM i Oslo. Vi hadde en helt fantastisk opplevelse på tribunen på stadion ved 5 mila herrer. Og Nordtug gjorde det hele kjempespennende, men vant klart :-)
FOR EN STEMNING!!

Foto: VM i Oslo februar 2011

 Pappa fylte 60!
Golfkake til en golfer så klart.
Foto: 60-års feriring mars 2011

Mellom jubilantfeiringene dro vi på "guttetur" til Dublin. Mannen på golftur med gutta, med meg på slep. Jeg hadde en topp tur, med masse rekreasjon :-)

Foto: Dublin mars 2011

Og så fylte farmor 90!!
Den dagen ble feiret til fjells...med bål, uteaktiviteter og masse masse deilig mat og drikke.

Foto: 90-års feiring april 2011

Så endelig ble det vår. Min aller største favoritt blant årstidene. Da har vi ALT det gode å se fram i mot. Det blir bare varmere og varmere...og hagen og blomstene begynner å leve igjen. Og vi startet på prosjekt HAGE.

Foto: Hageprosjekt mai 2011

Vi hadde vår første (og faktisk den eneste) turen til hytta. MAT står i hovedfokus...igjen...og vi nyter livet!

Foto: Serranoskinke på hytta mai 2011

I mai fikk vi endelig møte de fine folka fra Barnas Prosjekt i Brasil. Stor stas! De tegnet og danset seg gjennom en hel norsk (kald) sommer...OG de fikk oppleve norsk 17.mai feiring ;-)

Foto: Barnas Prosjekt i mai 2011

Fotokurs sammen med pappa. Kjøpte fotokurs til ham i bursdagsgave, men jeg syns jo ikke han kunne gå alene...så derfor ble det kurs på meg også ;-) Så om vi ikke ble utlært, gikk det hvertfall opp noen lys. Som forskjellen på lukkeråpning og blenderåpning og sånn :-)

Foto: Fotokurs i mai 2011

Og så, i juni, spirer den nye lille delen av hagen. Vi har en hage-arkitekt på besøk, som lager en langsiktig plan for uteområdet vårt. Håper på en bedre sommer i 2012 så vi kommer litt videre...

Foto: Hageprosjekt juni 2011

Selv om sommerværet og temperaturene ikke var på sitt beste, så gror det godt, og vi bruker den lille tiden vi får i hagen...

Foto: Hagen juni 2011

Og vi fikk også laget kjøkkenhage!! Selv om tomatene råtnet før de ble røde, og salaten druknet...så var det gøy å se at det grodde da :-) Og vi prøver igjen i 2012

Foto: Kjøkkenhage juni 2011

Det var første halvdel av 2011. Når jeg har klikket meg gjennom bildene, oppdaget jeg at jeg kunne laget en egen matkavalkade... Du verden så mye mat jeg har laget...og ikke minst spist!! Kanskje kommer det en smakebit (pling) på det litt senere...

Men først må jeg ta andre halvdel også :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for en kommentar : )