onsdag 6. juni 2012

Pil-fletting

I begynnelsen av mai var jeg med og holdt kurs i å flette trær av pil. I regi av hagelaget her på stedet var det 15 damer som kom sammen i hagen til venninna mi, og flettet :-)

Det er sikkert mange måter å flette på, men vi holdt oss til to varianter.
Dette er den ene...den enkleste vil jeg si jeg, men veldig dekorativ!


Dette er den andre. Tar litt tid!! Men veldig veldig moro :-)
Siden jeg har to trær plantet ut i hagen fra før, og nå flettet to nye, må jeg vel kanskje gi bort det ene. kan kanskje ikke fylle hagen med pil-trær? Og jeg må jo flette noen nye neste år igjen ;-)

Dette her er akkurat ferdig på det bildet...det har nå fått en liten fin grønn krone. 
Disse trærne er veldig villige. Bare de får masse vann, går det stort sett bra. Og plusser du på sol, gror de som bare det :-)

Og når kvelden blir sein, og man enda ikke ferdig med å flette...da hjelper det på en fleece-genser og et glass rødvin. Det gjør susen :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for en kommentar : )