søndag 4. oktober 2009

Koselig ; )

Våknet til et strålende markedsvær i dag...så en venninne og jeg satte oss i bilen og dro mot Oslo. Er ikke spesielt godt kjent i byen...men mannen til venninna mi forklarte så godt han kunne. Ganske så nøyaktig sikkert...men jeg datt av i første sving skal jeg være ærlig ; ) Men men...kunne jo ikke innrømme det, så vi dro avgårde.
Kjørte opp gjennom Sinsen krysset, også videre nedover mot Grünerløkka. Etter ett kryss, hvor vi tok til høyre, hadde jeg mista tråden. Så, etter et par kryss til, sier jeg... "tror vi må lengre ned, tror vi er litt for høyt opp nå" Så svingte jeg!! Og så var vi der!!! Snakk om stedsans : ))) he he...og mannen som sier at jeg ikke eier sånt no... : ) Vi tuslet rundt noen runder i Birkelunden på markedet...men det var denne butikken som gjorde inntrykk!!!
Den var så fin...også så hyggelig å få kjøpt blomster på en søndag : ) Men det var veldig mye annet blomster...bare se på alle de flotte flisene : ) Èn måtte bli med hjem...og fler blir det neste gang. Jeg syns de var litt dyre (175,-)...derfor bare èn.
Denne butikken hadde veldig mange ting som jeg har tenkt at jeg skulle hatt. Litt sånn MÅ HA. Det var egentlig litt marked/loppemarked over den...bare at tingene var i veldig god stand, og overhodet ikke møkkete. Men igjen...prisene var stive. Betjeningen var hyggelig og flink. Han kunne ( faktisk) masse om blomstene han solgte. For det var i utgangspunktet en blomsterbutikk : )

Koselig med levende lys....og med lukten av røkelse, fikk vi nesten litt julestemning der inne.

Også snikfotograferte jeg kjøkkenet de hadde bak i butikken. Lite, men utrolig koselig. Jeg tar meg i at jeg tenker veldig mye ordet koselig nå!! Tror jeg må endre tittel på innlegget til...jepp "Koselig"

3 kommentarer:

  1. Hej hej!!

    Vilken mysig butik!! Kanske värt ett besök!? Har de öppet på söndagar oxå??
    Fliserna var ju superläckra!!

    Skulle mailat mallen till dig, men hittar ju inte din mailadress någonstans!?!? Har letat både på denna och gamla bloggen, men jag kanske är blind..?
    Eller vill du ha den på jobbmailen?

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Hei Rosa!
    Så spennende bilder fra Purpur! Har alltid hatt lyst til å besøke den butikken når jeg er i Oslo, men har aldri fått gjort det.
    De flisene har faktisk søsteren min agentur på i Norge og fått Purur til å ta de inn. De er så flotte, og jeg har faktisk tre selv.
    Ha en god natt, Rosa!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  3. Hei Rosa :)Har egentlig ikke tid til å sitte her inne men måtte bare innom og titte på hva du hadde gjort i det siste. Den butikken er en drøm og nå fikk jeg sannelig lyst til å ta meg en tur innom igjen..Deflisene er så utrolig lekre og den turkise med rød blomst skal anrt bli min ;)Bare MÅ ha den :))
    Så er ungene sendt på tur da..
    Håper de får en fin opplevelse og bra vær!
    Jeg må fortsett med middagen her men vi snakkes! Klemmer fra bekken :))

    SvarSlett

Blir glad for en kommentar : )